Senin, 06 April 2020

Cerita Seram - KISAH PULAU SERAM YANG SANGAT MISTERI


 Orang di sekitar mengatakan pulau ini ada  penunggunya dan berhantu Cerita Seram - KISAH PULAU SERAM YANG SANGAT MISTERI 

Kisah pulau ini sangatlah misteri, Orang di sekitar mengatakan pulau ini ada penunggunya dan berhantu. Tidak ada yang jelas bagaimana sejarah penduduk pulau ini,Namun yang pasti pulau ini dipenuhi boneka boneka yang telah lusuh. Kewujudannya amatlah menyeramkan. Sekiranya anda pernah menonton filem “Chaky Dolls”,umpama begitulah rupanya suasana horor di pulau ini. Pulau seram ini terletak di Selatan Mexico City.
Orang spanyol menyebutnya “La Isla de la Munecas”. Desas desus tentang pulau berunsurkan mistik dan tahyul. Unik dan menyeramkan,Itulah komen setiap pengunjung yang pernah kesana. Hampir semua pohon yang tumbuh disana digantungi boneka boneka yang tidak utuh lagi.Sejumlah pengunjung berkata mereka tidak sedap hati apabila berkunjung kesana,seolah olah ada mata yang selalu mengawasi kemana pun mereka bergerak… Sangat menyeramkan.

Menurut mitos, Kononnya,dulu pulau itu merupakan seorang lelaki yang bernama Don Julian Santana. Dia telah menghabiskan 50tahun hidupnya menyendiri di pulau itu,Khabarnya Don Julian mengaku yang dia sering dihanyui oleh hantu gadis kecil yang hilang kerana tenggelam di laut sekitar pulau itu. Khabarnya Don Julian mengaku,dia selalu dihantui hantu gadis kecil itu,yang meminta Don memberinya boneka.
Oleh sebab itulah Don Julian menggantungkan boneka-boneka itu di sekitar rumahnya dengan maksud menenangkan roh anak kecil itu.Ironisnya, Don Julian ditemukan mati oleh anak saudaranya pada tahun 2001 dimana anak kecil itu tenggelam. Kini Pulau Boneka itu menjadi kawasan paling aneh di dunia.Sejumlah pelancong mengaku mereka mendapat bisikan-bisikan aneh dari boneka-boneka itu ketika menginjakkan kaki di pulau itu. Bisikan seperti desiran angin itu seolah mengatakan, anda harus membawa hadiah bila datang ke sana. Hadiah itu untuk menenangkan jiwa mereka.


 
close